Veckans som gått
 
Jag bryr mig inte om att jag inte bloggat på evigheter. Jag börjar om från scratch. Jag kanske kan tänka mig att slänga upp lite bildupdate senare i bloggen, men just nu är jag bara så in i helvete full av liv att jag behöver uppdatera och slänga ur mig lite skit.

Vi kan ju börja med att skriva om måndagen. Den här måndagen var troligen avstampet. Ett kliv i rätt riktning. Att riktigt avstamp. Jag jobbade mitt allra sista pass på Norstat. Jag har aldrig känt mig lättare än den kvällen när jag tog mitt pick och pack och gick därifrån. Självklart kommer jag att hälsa på, troligen snarare än jag tror, men det känns som om ett riktigt lyft att verkligen kunna säga att jag har slutat. Så från och med i tisdags så är jag nu heltidsstuderande. Ekonomiskt sätt känns det piss, men jag har aldrig känt mig så glad inuti förut. Det är ett tecken på att jag verkligen har vantrivts.

Sen har vi då tisdagen. Var som vanligt hos Eva på morgonen. Grät som ett djur, men det beror nog på att jag är inne i höstperioden. På hösten är jag i vanlig ordning alltid känsligare och mer minnen kommer krypande. Exakt vad vill jag inte gå in på, men det känns skönt att jag har Eva som förstår och orkar med att lyssna. Nästa vecka ska vi prata om mötet med Mamma och Pappa. Dom kommer ju och hälsar på som vanligt eftersom jag fyller år på onsdag. Jag blir alltid lika nojjig inför möten med familjen.

Krille jobbade på Konsum och kom hem senare den eftermiddagen med biljetter till kvällens Färjestadmatch. Kanske inte världens bästa tajming eftersom jag skulle ha tenta på Kalla Kriget i samhällen två dagar senare, men va fan. Gratis är gott och jag älskar ju hockey. 3-1 slog dom Södertälje-packet med. Något mer imponerande än deras brakförlust igår med 0-8 mot HV. Det är ju så att man skäms.

I onsdags tog jag det faktiskt väldigt lugnt. Var helt manglad och kände att kunskapen om Kalla Kriget inte fastnade. Men jag läste och läste och läste och igårmorse när jag vaknade drog jag historien för Krille och han sa att jag fattat det mesta rätt. Så jag åkte till skolan och gjorde tenta och kom ut en timme senare som en lättare människa. Visst, tentan var mycket svårare än när jag gått igenom allting i huvudet, MEN jag hade faktiskt klarat av den och läraren sa till och med att han övervägde ett VG. Så ja, helt borttappad bakom en vagn är jag nog inte trots allt.

Idag blir det lugnt. Ska spendera större delen av dagen framför datorn. Ska börja med ett nytt ämne i Samhällen på måndag och jag vill känna att jag har lite koll redan innan lektionen börjar. Så ska läsa lite grann. Sen ska jag in till stan vid halv 5 snåret och fika med Theres, Jessica, Olivia och eventuellt även Carro och Cissi. Ska bli mysigt. Kan behöva komma hemifrån litegrann och slippa ha en massa annat i huvudet som blockerar. Som tentor och dylikt.

Den här helgen kommer säkerligen bli mysig. För imorgon kommer det hit ett litet gäng på myskväll för att fira mig lite i förväg. Blir nog singstar, film och kanske "med andra ord". Kan det bli bättre?
          
          Datum: 2009-10-09 | Tid: 11:00:52 | Kategori: Dagbok | Kommentarer: (0)







 
Kommentera Inlägget:
 

 

Namn: Spara?

E-Mail:

Blogg:

Skriv:




Trackback