Mobillösheten
 

Då har man snart varit mobillös i 5 dagar. Det är fruktansvärt. Mycket värre än jag kunnat förutspå. Har kollat upp colli-numret på min order om och om igen, och mobilen ska befinna sig någonstans mellan Örebro och Karlstad just nu. Som tur är. Så senast imorgon kommer jag vara mobilägare igen, dvs nåbar. Jag hatar att inte kunna slänga iväg ett ynka litet sms. Och att använda hemtelefonen känns råskumt. Iofs är det väl kul att den används för andra samtal än bara till min mamma och Krilles mamma. Nu på morgonen har faktiskt både Sara och Sandra ringt hem till mig. Sandra vill ha med mig på en fika i eftermiddag. Hon ska träffa en kille som hon träffat på fyllan men aldrig i nyktert tillstånd. Dock gick jag inte med på att vara mellanhand denna gången. Kan ju bli en aning pinsamt om jag bara dyker upp helt huxflux.

Sara däremot, hon hade andra planer. Det blir nämligen en kräftafton imorgon igen. Haha. Det är något särskilt med min och Saras relation. Om det är något vi kan, så är det att äta kräftor. Theres ska också vara med. Och sen har vi väl tänkt att dricka lite vin och kanske sätta oss på en uteservering om vädret är som det varit senaste dagarna. Just nu är det underbart att vara värmlandstös. I örebro spöregnade det och åskade igår fick jag veta genom en intervjuperson på jobbet. Då är man skadeglad över att bo i Sola's stad.

Nu ska jag ta och slänga på mig lite bättre kläder och sen bege mig till stan. Ska jobba ikväll. Suck. Men som tur är så är Seb och Sandra där ikväll iallafall. Kan tänkas att det blir humor på HÖG nivå. I annat fall får jag se fram emot morgondagen. Ny mobil samt utgång. Me like, me like alot.

          
          Datum: 2009-08-06 | Tid: 14:42:45 | Kategori: Dagbok | Kommentarer: (0)







 
Kommentera Inlägget:
 

 

Namn: Spara?

E-Mail:

Blogg:

Skriv:




Trackback