The Prestige
 


Jag är besviken. Faktiskt. Inte sådär överdrivet besviken, men helt klart besviken. Filmen levde inte upp till förväntningarna och förhoppningarna som mina vänner gett mig. Den var helt klart sevärd och bra, men den var inte toppen. Den var inte en av de fem bästa filmerna jag sett. Den var faktiskt ganska förutsägbar. Det gillar jag inte. Jag hade hoppats på att bli förvånad. Eller åtminstone förvirrad. Men det blev jag inte. Tråkigt nog. Men som sagt, den var bra. Ganska bra. Men inte förvånansvärt bra eller utomordenligt bra.

Med den skådespelarlistan borde man kunna ha twistat till det lite. Men jag funderar på om det kan ha och göra med att Scarlett Johansson har en roll. Hon brukar ju dra ner betyget något. Men nej, det känns inte som om det beror på henne. Och Bale är ju asbra, som vanligt. Det är helt enkelt något med storyn i sig som gör att jag inte faller handlöst. Men som jag skrivit åtskilliga gånger nu, den var bra, och sevärd. Är du nöjd med det utlåtandet Richie Rich?

3,5 av 5 möjliga blir mitt slutgiltiga betyg.
          
          Datum: 2009-08-04 | Tid: 14:52:04 | Kategori: Film | Kommentarer: (1)






 
sara
 
 

vadå det är ju den bästa filmen som nånsin gjorts !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Datum: 2009-08-04 | Tid: 21:02:06 | http://saraskalstad.webblogg.se/ |



 
Kommentera Inlägget:
 

 

Namn: Spara?

E-Mail:

Blogg:

Skriv:




Trackback