U2 - Minisemester
 
Sen har jag och Krille som sagt varit i väg på semester till Göteborg. Iofs var det bara en två dagars semester men det räcker faktiskt för mig som är otroligt hemmakär. Hann med en hel del på vår tid i Götet iallafall.

   


På väg till Göteborg (eller rättare sagt under bussresan) så tog jag en del bilder från platsen där jag satt. Vi var nämligen tvungna att lämna tåget i Trollhättan och ta bussen resterande del av resan. Jag som HATAR att åka tåg var faktiskt lagomt nöjd. Fick en del minnesvärda bilder som ni kan se här ovan. Bland annat så åkte vi förbi Hugins Pizzeria och Edet Soft-fabriken i LILLA EDET.



Medan jag satt och njöt av den vackra "utsikten" från bussfönstret så passade min kära sambo på att skaffa sig en snygg "tan" inför kvällens konsert. Tur i oturen så hamnade han (och inte jag) precis under takfönstret på bussen.

När vi väl kom fram till Göteborg så valde Kristian att vilseleda oss mitt ut i tomma intet och vi virrade omkring i ca 45 minuter för att hitta vårt hotell (som senare visade sig ligga 2-3 minuter från Centralstationen). Klyftigt smartskaft! Hotellrummet var helt otroligt bra (som ni kan se nedan) och efter vår långa "promenad" var vi nu otroligt hungrig så vi gick tillbaka mot innestan där vi åt indisk buffé. Maten var väl medelmåttig. Smaklös faktiskt. Och det irriterade mig med tanke på att jag föreställt mig indisk mat som mycket kryddig.

   
   


Efter våran lunch på stan så var vi så in åt helvete trötta så vi gick hem till hotellet igen och somnade. Jag sov väl åtminstone 2-2,5 timme och sen var det dags att gå ner till matsalen och äta middagsbuffé. För att vara ett fyr-stjärnigt hotell hade jag förväntat mig mer av maten faktiskt. Det räcker inte med att servera en smaklös köttfärssås till en ännu mer oätlig pasta. Nej, stort minustecken i min svarta bok.

Efter middagen tog vi oss en snabb check på tvn (vill minnas att det var Långbens Galna Gäng) och sen vandrade vi Odinsgatan bort mot Ullevi.

   
   
   


Konserten var magisk. Helt underbar. Fantastisk. Den överträffar alla konserter jag tidigare varit på och det med hästlängder. Bono är så mäktig, han äger scenen och arenan och det är med tårar i ögonen som jag lämnar Ullevi efter 4-5 timmar. Snow Patrol var även dom grymma på scenen och ja, Metallica - Släng er i väggen!

Dagen därpå när det var dags för avresa så mötte jag en blondin i receptionen på vårt hotell. Tydligen så hade blondinen med vänner kvartat på just vårt hotell under natten och skulle nu dra sig vidare. Sällskapet pratade en grov Stockholmsslang. Har ni lyckats gissa er till vem blondinen var? Inte? Då ska jag stilla er nyfikenhet med bilden nedan. Läs löpsedeln längst ner och lägg ihop 1 + 1. Det ska föresten intygas att man ibland faktiskt ska tro på det som står i kvällstidningarna. Lördagskvällen var enorm, den var ett mirakel och ja, den innehöll en del flirtande med min omskrivna blonda hotellbesökare.

Passar på att slänga upp lördagskvällens spellista från Ullevi dessutom. Kunde inte ha blivit så mycket bättre. Saknade två låtar totalt, Elevation och Sweetest Thing. Annars var det helt outstanding:

Breathe
No Line On The Horizon
Get On Your Boots
Magnificent
Beautiful Day
New Years Day
I Still Haven't Found What I'm Looking For
Stay (Far Away So Close)
Unknown Caller
Electrical Storm
City of Blinding Lights
Vertigo
I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight (Remix)
Sunday Bloody Sunday
Pride (In The Name of Love)
MLK
Walk On
Where The Streets Have No Name
One
-------- EXTRA
Ultraviolet
With Or Without You
Moment of Surrender




          
          Datum: 2009-08-04 | Tid: 11:49:51 | Kategori: Dagbok | Kommentarer: (0)







 
Kommentera Inlägget:
 

 

Namn: Spara?

E-Mail:

Blogg:

Skriv:




Trackback