Beyond Borders
 


När jag och Kristian valde den här filmen så var det enda jag var helt säker på att Angelina hade en roll i den. Jag visste inte vad den handlade om, och av någon anledning hade jag fått för mig att det skulle vara en spännande thriller. Det var den dock inte. Det visade sig vara en djupare dramafilm och jag fick nästan lite ångest efter att ha sett den.

Historien utspelar sig i krigsdrabbade U-länder och handlar om en fristående hjälporganisation. Filmen har starka scener och som sagt, man får dåligt samvete och ångest efter att ha sett den. Angelina gör en lysande tolkning av sin roll men inte en droppe i havet så bra som Clive Owen som börjar bli mer och mer av en favoritskådis. Han är underbar i den här rollen och jag förstår Angelinas karaktärs envishet. Den har dessutom en twist på slutet, och ja, jag erkänner ännu en gång, jag älskar twister.

Filmen får 3,5 i betyg av mig, det enda som drar ner betyget något är längden på filmen. Den är egentligen inte särskilt lång men det känns som om jag tittat på den i timmar.
          
          Datum: 2009-07-10 | Tid: 15:26:56 | Kategori: Film | Kommentarer: (0)







 
Kommentera Inlägget:
 

 

Namn: Spara?

E-Mail:

Blogg:

Skriv:




Trackback