Charlie Wilsons War
 


Ännu en sån där film där man blir helt uppåt väggarna pga skådespelarlistan. Se bara på omslaget. Oh my! Dessvärre är det inte mer än så. Ett omslag alltså. Jag tycker inte att historian får någon riktig fjång (om ni ursäktar uttrycket). Den tar aldrig riktigt fart som jag kanske hade skrivit om jag hade varit rumsren. Men nu är jag inte det så ni får helt enkelt ta mig för den jag är.

Hanks, Roberts och Hoffman är alla tre skickliga skådespelare men de får inte riktigt till det i den här filmen. Och som sagt, det beror på storyn. Inte på insatserna. Jag märker emellanåt att Hanks nästan blir lite väl ivrig. Och denna dialog. Roberts lär ha jobbat med den i månader, om inte mer. Den är allt annat än simpel.

Kan vara nyttigt att se en eller annan djup och komplicerad film ibland. Men det här var helt fel tillfälle att försöka sig på att smyga in fakta i mig (även om det är smart att använda bra skådisar).

Filmen slutar på en 3a, och det är ungefär det jag har att säga. Varken mer eller mindre. Den duger. Den är.... okej.
          
          Datum: 2009-07-23 | Tid: 20:04:07 | Kategori: Film | Kommentarer: (0)







 
Kommentera Inlägget:
 

 

Namn: Spara?

E-Mail:

Blogg:

Skriv:




Trackback