Führerns Elit
 


Jag som var en sopa på historia genom hela skoltiden har nu börjat inse att det här med världskrigen är ganska intressant. Jag ser alla filmer jag kommer över och den här filmen har funnits i min ägo en längre tid men det har inte varit läge att se den. Jag hade förväntat mig en krigsfilm som skildrade hur det faktiskt var under Hitlers tid men herregud va jag bedrog mig.

Filmen skildrar mycket väl hur det var under krigstiden, MEN endast från ett håll. Jag vill ha mer överblick. Många jag pratat med säger att det här är en av de bästa Världskrigsfilmerna som finns. Men jag är inte beredd att hålla med. För ett tag sen såg jag en film som hette "Pojken i den randiga pyjamasen", ni kanske minns det? Den filmen berörde mig mer. Mycket mer. Kanske var det förväntningarna som drog ner mitt helhetstycke. Vem vet. Nu är jag iallafall på jakt efter mer mer mer.

Filmen får iallafall 3,5 i betyg.
          
          Datum: 2009-07-10 | Tid: 15:35:38 | Kategori: Film | Kommentarer: (0)







 
Kommentera Inlägget:
 

 

Namn: Spara?

E-Mail:

Blogg:

Skriv:




Trackback