Mystic River
 


Ännu en film med en mastodont skådislista. Och ja, jag skulle väl troligen ha backat här och blivit lite orolig. Men det blir jag inte. Varför? Svaret är enkelt, Sean Penn och Kevin Bacon.

Jag har ännu i mitt liv inte sett en enda film med dessa två skådespelare som gjort mig missnöjd eller besviken. Jag har alltid haft ett gott öga till dom, och speciellt till Kevin Bacon. Ni kanske minns den där gången när jag var ensam hemma i ett par veckor då Krille jobbade i Degerfors och jag för första gången såg "Death Sentence"? Jag var fast. Eller ja, jag ÄR fast. Jag älskar hans skådespeleri. Och sen den dagen har jag nästan dregglat på förhand när jag vet att jag ska se en film som han agerar i. Dock hade jag inte en aning om att han var med i denna rullen förrän förtexten kom. Jag rös av välbehag.

Filmen var nästan lika bra som ovanstående film. Men bara nästan. Storyn är ganska tragisk men jag gillar den. Det är en sån där "se-på-en-dag-när-du-mår-dåligt"-film. För hur dåligt du än mår så känner du medlidande med rollfigurerna.

4 av 5 möjliga. Bör även tilläggas att det är Clintan som har regisserat.
          
          Datum: 2009-07-23 | Tid: 20:14:07 | Kategori: Film | Kommentarer: (0)







 
Kommentera Inlägget:
 

 

Namn: Spara?

E-Mail:

Blogg:

Skriv:




Trackback